E-shopy zvládly nárůst zákazníků díky komunikačním platformám

Datum: 25.08.2020
Praha 25. srpna 2020 (PROTEXT) - Většina tuzemských e-shopů čelila v polovině března letošního roku výraznému nárůstu zájmu zákazníků, a to v některých případech až na úroveň obvyklou pro předvánoční období. Zavřené kamenné obchody a omezený provoz obchodních...
Praha 25. srpna 2020 (PROTEXT) - Většina tuzemských e-shopů čelila v polovině března letošního roku výraznému nárůstu zájmu zákazníků, a to v některých případech až na úroveň obvyklou pro předvánoční období.
Zavřené kamenné obchody a omezený provoz obchodních center se staly obrovskou příležitostí právě pro internetový prodej, zároveň se v těchto chvílích ukázalo, že řada e-shopů na takovou aktivitu zákazníků není příliš připravena. "Zejména e-shopy nabízející potraviny nebo rozvoz jídla zaznamenaly v březnu a dubnu 2020 až pětinásobný nárůst v počtech hovorů, emailů, webchatů a aktivity na sociálních sítí. Tento extrémní nápor zákazníků se objevil v řádech dnů a bylo nutné prakticky přes noc na tuto situaci reagovat," říká CEO společnosti Daktela Richard Baar. K nárůstu došlo dle statistik společnosti Daktela i v dalších oblastech spotřebního zboží jako je oblečení, drogistické zboží, knihy nebo parfémy. Tuzemské e-shopy si tak trochu zopakovaly na svých zákaznických linkách standardní vánoční nápor. První dny, kdy došlo k nárůstu aktivity zákazníků, se bohužel stávalo, že se zvýšil dočasně i počet zmeškaných volání. Během dalších týdnů se však s tímto náporem ve většině e-shopů velmi dobře vyrovnali. V některých segmentech internetového prodeje však i během pandemie došlo k poklesu zájmu zákazníků. Jednalo se vesměs o mírnější propady hlavně u zboží jako je například nábytek či automobily, nebo se jednalo o propad zájmu v březnu a nástup zvýšeného zájmu o jejich zboží pouze začal později v dubnu či květnu 2020, například šlo o luxusní zboží a šperky. "Nejlépe se se vzniklou situací vypořádaly ty internetové obchody, které dlouhodobě využívají nějakou formu správy zákaznické podpory," upozorňuje Richard Baar z Daktely. Společnost Daktela se zabývá problematikou virtuálních ústředen a kontaktních center již více než 15 let, firmám nabízí komplexní řešení pro správu jejich zákaznické podpory.
Kontakt: Marek Kuřina PR specialista e-mail: k.marek@volny.cz ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.