Technologie, obsah a kreativita jsou hybateli rekordního růstu v žebříčku nejhodnotnějších značek světa BrandZ(TM)Top 100

Datum: 29.05.2018
Londýn 29. května 2018 (PROTEXT) - - Celková hodnota značek žebříčku BrandZTop 100 vzrostla o rekordních 21 %, v absolutní hodnotě o téměř 750 miliard dolarů, na nové maximum 4.4 bilionů. - Čína má v žebříčku tři nejrychleji rostoucí značky, jejich růst je dvakrát...
Londýn 29. května 2018 (PROTEXT) - - Celková hodnota značek žebříčku BrandZTop 100 vzrostla o rekordních 21 %, v absolutní hodnotě o téměř 750 miliard dolarů, na nové maximum 4.4 bilionů. - Čína má v žebříčku tři nejrychleji rostoucí značky, jejich růst je dvakrát rychlejší než růst amerických značek. Hltání seriálů na platformě Netflix, sdílení příběhů na Facebooku a stahování obsahu na Apple iTunes a Alibaba Ali Picture jsou důvody, proč si značky připisují rekordní růst své hodnoty v aktuálním ročníku žebříčku BrandZTM Top 100 nejhodnotnějších značek světa, který dnes zveřejnily společnosti WPP a Kantar Millward Brown. Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí (AI) nebo rozšířenou realitou (AR) - spolu s kreativním marketingovým přístupem umožňují mnoha značkám hlouběji porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah vytvořený přesně na míru spojený s výjimečným zážitkem. Osm z deseti značek z Top 10 jsou značky technologické nebo s technologiemi spojené. Tato kategorie i nadále žebříčku kraluje se značkami Google a Apple na 1. a 2. místě s růstem o 23 % na 302.1 miliardy dolarů a o 28 % na 300.6 miliardy dolarů v tomto pořadí. Amazon se posunul na 3. příčku před Microsoft, vzrostl o 49% na 207.6 miliard dolarů, zatímco Tencent dosáhl 5. příčky před Facebook (č. 6) s růstem hodnoty značky o 65 % na 179 miliard dolarů, což je posun o tři příčky vzhůru od loňského hodnocení. David Roth z WPP k tomu uvádí: "Letos jsme zaznamenali vůbec největší růst hodnoty značek způsobený růstem ve všech kategoriích. Jak noví, tak i stávající hráči sklízí odměnu za statečnost a přijetí dlouhodobé strategie budování značky." "WPP se zaměřuje zejména na poskytování inovativního klientského přístupu kombinujícího data a technologie s prvotřídní kreativitou. Společnosti, které investují do sofistikovaného datového marketingu a opírají své značky o sílu kreativity a nápadů zvítězí v dnešním světě inovací a změn." Žebříček BrandZ Top 10 nejhodnotnějších značek světa 2018
Pořadí 2018ZnačkaKategorieHodnota značky 2018 ()Změna v hodnotě značkyPořadí 2017
1GoogleTechnologie302,063+23 %1
2AppleTechnologie300,595+28 %2
3AmazonObchod207,594+49 %4
4MicrosoftTechnologie200,987+40 %3
5TencentTechnologie178,990+65 %8
6FacebookTechnologie162,106+25 %5
7VisaPlatby145,611+31 %7
8McDonald'sFast Food126,044+29 %10
9AlibabaObchod113,401+92 %14
10AT&TTelecom106,698-7 %6
Přes ekonomickou a politickou nejistotu v mnoha oblastech světa ukazuje letošní žebříček největší nárůst hodnoty ve své historii - o téměř 750 miliard dolarů (+21%). To znamená, že celková hodnota všech značek žebříčku BrandZ Global Top 100 dosáhla 4.4 bilionů dolarů; Za 12 let existence žebříčku od jeho vzniku v roce 2006 jde o nárůst hodnoty o 204%. Je to první rok, kdy zaznamenaly růst všechny kategorie BrandZ Top 100. Je to také první rok, kdy rostly neamerické značky rychleji než ty americké. Do žebříčku se dostalo čtrnáct čínských značek v porovnání s jedinou (China Mobile) v roce 2006. Celková hodnota čínských Top 10 vzrostla meziročně o +47 %, o více než dvojnásobek proti americkým značkám (+23 %). I další oblasti světa jako například Indie nebo Indonésie zažívají velký regionální růst. Žebříček BrandZ Top 100 obsahoval sedm asijských značek (kromě Číny), které rostly o 14% a dosáhly celkové hodnoty značek 146 miliard dolarů. Regionální banka BCA (č. 99) se stala první indonéskou značkou v žebříčku a další nováček Maruti Suzuki se poprvé umístil v Top 10 v kategorii automobilových značek. Průkopnické čínské značky dominují žebříčku nejrychleji rostoucích značek letošního roku, když JD.com (č. 59) vede tento žebříček nejrychleji rostoucích značek s ohromujícím 94 % růstem hodnoty značky, a to vstupem do nových kategorií jako jsou finance. Druhá nejrychleji rostoucí značka je Alibaba (č. 9 absolutně) vstupující do Top 10 hned napoprvé s 92 % růstem, díky rozšíření globální expanze a úspěchu se Singles Day. Třetí nejrychleji rostoucí značkou je Moutai (č.34) rostoucí o 89 %. Hlavní trendy zdůrazňované v letošním žebříčku BrandZGlobal Top 100 jsou tyto: - Marketing založený na inteligenci, jako např. AI a AR, umožňuje značkám ‘ožít a prospívat’ a udržet si relevanci pro spotřebitele. - JD.com a HP se znovu objevují v letošním seznamu, po svém prvním výskytu v BrandZTop 100 v roce 2016. Americký telekomunikační gigant Spectrum (č. 27) dovedl do žebříčku nováčky Uber (č. 81) a Instagram (č. 91). Loňská nejrychleji rostoucí značka Adidas poskočila v žebříčku na 100. pozici. Poprvé se v pořadí objevila indonéská značka v podobě regionální banky BCA na 99. pozici. - Při hledání maximální efektivity se pro značky ukázalo zlomovým partnerství. Vedoucí značky i nadále zvyšují laťku očekávání zákaznického zážitku, a to ve všech oblastech - jak online tak i offline— od vyzkoušení k vyzvednutí či doručení skrze strategické, dlouhodobé partnerství. - Obchod (retail) vykázal silný růst jako nejrychleji rostoucí kategorie s nárůstem o 35 % hodnoty během posledního roku. - I nadále dominují značky spojené s technologiemi. Představují více než polovinu (56 %) z celkové hodnoty BrandZ Top 100. Doreen Wang, globální manažerka pro BrandZ v Kantar Millward Brown to komentuje: "Značky, které vítězí v éře marketingu založeného na inteligenci jsou firmy jako Amazon a Tencent, pro které je zákazník vždy v centru všeho, co dělají. Tyto značky užívají technologie k porozumění potřebám zákazníků a svá zjištění pak využívají k tvorbě ekosystému služeb, který naplňuje mnohonásobné potřeby, aniž by dal zákazníkovi poznat jakýkoliv přechod mezi platformami." Zprávu a žebříčky BrandZTM Top 100 Nejhodnotnějších značek světa a mnoho dalšího ze zjištění v klíčových regionech světa a 14 tržních odvětvích naleznete online ZDE. Globální report, žebříčky, grafy a články jsou k nalezení v aplikaci BrandZ. Ta obsahuje stejné vlastnosti a funkcionality pro všechny regionální reporty a je zdarma ke stažení pro Apple IOS a všechny zařízení s operačním systémem Android na www.brandz.com/mobile nebo vyhledávejte dle klíčového slova BrandZ v iTunes nebo Google Play obchodech. KONEC REDAKČNÍ POZNÁMKY: O žebříčku BrandZTM Top 100 nejhodnotnějších značek světa Žebříček BrandZ Top 100 globálně nejhodnotnějších značek zpracovávaný společností Millward Brown pro společnosti skupiny WPP má letos třináctý ročník. Jako největší a nejdůležitější světová platforma zachycuje BrandZ značky, které jsou propojené s životním stylem spotřebitelů. Jedná se o jedinou studii hodnotící značky, která kombinuje rozhovory s více než třemi miliony spotřebitelů po celém světě s důslednou analýzou finančních a obchodních výsledků dané společnosti (za pomoci dat společností Bloomberg a Kantar Worldpanel). Pro identifikování přínosu dané značky v dolarech kombinuje BrandZ měření equity značky na základě rozhovorů s více než třemi miliony spotřebitelů po celém světě o tisícovkách značek s analýzami finančních a obchodních výsledků každé ze společností (s využitím dat Bloomberg a Kantar Worldpanel). Žebříček BrandZ je jedinou studií hodnotící značky, která bere v úvahu mimo jiné i to, co si lidé o značce, kterou kupují, vlastně myslí. O Millward Brown Millward Brown je jednou z předních globálních výzkumných agentur a odborníkem na efektivní marketingovou komunikaci, strategickou komunikaci, média, digital a brand equity Společnost pomáhá klientům budovat silné značky prostřednictvím komplexních kvalitativních a kvantitativních výzkumných řešení. Kantar Millward Brown působí ve více než 55 zemích a je součástí společnosti Kantar, výzkumné, konzultační a informační skupiny v rámci WPP. Pro více informací navštivte www.millwardbrown.com O WPP WPP je světová jednička v poskytování komunikačních služeb. Skupina poskytuje okruh služeb včetně digital, ecommerce a shopper marketing; řízení investic do reklamy & médií; řízení investic do dat; public relations & public affairs; brand consulting; health & wellness komunikaci a specializovanou komunikaci. Pro další informace, prosím, kontaktujte: Petra Průšová Kantar CZ Tel: +420 225 300 214 Email: petra.prusova@kantar.com Luboš Rezler Kantar CZ Tel: +420 225 300 219 Email: lubos.rezler@kantarmillwardbrown.com
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.