České manažerky svým přístupem pro konkurenceschopnost ekonomiky

Datum: 08.10.2015
Praha 8. října (PROTEXT) - Společnost PETROF, spol. s r.o. patří mezi nejvýznamnější evropské výrobce pian. Dnes obchoduje s více než 60 zeměmi na pěti kontinentech, exportuje přes 90 procent produkce, především na východ. K největším odběratelům patří Čína, Rusko, Japonsko,...
Praha 8. října (PROTEXT) - Společnost PETROF, spol. s r.o. patří mezi nejvýznamnější evropské výrobce pian. Dnes obchoduje s více než 60 zeměmi na pěti kontinentech, exportuje přes 90 procent produkce, především na východ. K největším odběratelům patří Čína, Rusko, Japonsko, dále Austrálie, Německo, Itálie, ale i Taiwan či Honkong a USA. Za 150 let trvání dodala firma zákazníkům přes 625 000 nástrojů. Loni uvedla na trh prémiovou značku ANT. PETROF, která reprezentuje klavíry určené pro špičkové hráče na světových pódiích. Jednatelka Zuzana Ceralová Petrofová, která zároveň působí v roli prezidentky skupiny PETROF, představuje již pátou generaci slavného rodu Petrofů. Letos získala nejvyšší manažerskou trofej - ocenění Manažerka roku 2014 v soutěži téhož názvu, kterou již přes 20 let vyhlašuje prestižní platforma nejvýznamnějších českých šéfů Česká manažerská asociace (ČMA) společně se Svazem průmyslu a dopravy ČR a Konfederací zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR. Zuzana Ceralová Petrofová tak patří k již celé plejádě žen ve vedení českých firem, které dokazují, že se v čele společností dokáží plně a hodnotně seberealizovat. Vede firmu, která patří k významným českým exportérům, a pečuje o atraktivní a léty cizelované know how. Je rovněž inovátorem, a to nejen výrobního programu, ale zejména v řízení firmy, v péči o značky a image. Společně se svojí sestrou, která má na starost Muzeum PETROF, jsou příkladem podnikatelské a manažerské praxe, která jde ruku v ruce s principy udržitelnosti, etiky a vztahu ke kulturnímu dědictví národa. Ani genderové záležitosti nejsou opomíjeny. Na otázku, zda to mají ženy v roli majitelek či manažerek firem, institucí, organizací složitější, než jejich mužské protějšky, Zuzana Ceralová Petrofová odpovídá, že vše je o prioritách a organizaci práce. "Pokud máte kolem sebe vhodný tým lidí, na které se můžete spolehnout, a to správné odhodlání pro věc, všechno nakonec jde,“ vysvětlila a dodala: "Myslím, že žena manažerka díky své přirozenosti dokáže kolem sebe budovat tým, který se vzájemně doplňuje, podporuje, lidé spolu komunikují. Funkčnost a výkonnost takového týmu jsou jistě i pro ženu - manažerku prioritou, stejně tak jako pro muže - manažera. Ona však nemusí u toho s nikým soutěžit.“ Potvrdila, že genderová problematika je České manažerské asociaci blízká a že přispívá k prosazování iniciativ vedoucích ke zlepšení konkurenceschopnosti české ekonomiky. Obě témata se objevila i na jarní úvodní konferenci při vyhlašování výsledků soutěže MANAŽER ROKU 2014. S novými daty a poznatky chce reprezentace ČMA vystoupit před odbornou veřejnost v dubnu 2016. Mimo jiné proto, že se ztotožňuje s myšlenkami Světového ekonomického fóra WEF, jehož význačná výzkumná aktivita Gender Gap se rovnosti žen a mužů v pracovním procesu průběžně věnuje. Její analýzy uvádí, že teprve za 80 let je naděje, že si na pracovišti budou ženy a muži rovni. Je to tvrzení, nad nímž dnes řada českých firem diskutuje, zejména pokud jde o složení vrcholového vedení. Zuzana Ceralová Petrofová k tomu doplnila: "Myslím, že nejrozumnější je mít smíšený management. Ženy přirozeně „stmeluji“ kolektiv a „obrušují hrany“. Muži zase naopak mají jasný tah na branku. Vzájemně se svými charakteristikami a postojem k životu dobře doplňují. Ať je to žena nebo muž, oba by samozřejmě měli disponovat těmi správnými schopnostmi a vědomostmi pro danou pozici.“ Odborníci již dávno prokázali, že vhodně namixované kolektivy obou pohlaví jsou výkonnější, komunikativnější a zajišťují lepší tržní postavení. Výsledky PETROF spol., s r.o. to potvrzují. Na základě nápadů a speciální strategie během ekonomické krize doplnila tato společnost výrobní program tak, aby podnik neztratil tempo a zůstal věrný tradici svého jména. Rozjel například zakázkovou výrobu nábytku z vysoce kvalitního dřeva, které zbývalo z vlastní výroby hudebních nástrojů a začal vybavovat kuchyně či jachty bohaté klientele. Zahájil také výrobu zvukové techniky pro společnost Marka Levinsona, který tuto aktivitu přesunul ze Švýcarska právě do České republiky. Firmu to společně s dalšími kroky v řízení a organizaci práce navedlo na další směr podnikání. Dnes zaměstnává 220 lidí, kteří svými letitými zkušenostmi vytváří hodnoty ze 70 procent ruční prací. Firmu opět provází úspěchy. Například pro výrobu pian PETROF má v portfoliu již pět značek, jejichž prostřednictvím cílí na všechny skupiny klientů, a to jak v České republice, tak v Číně nebo v USA. Mezi reference patří například Paul McCartney někdejších Beatles, proslulý skladatel filmové hudby Ennio Morricone či fenomén opery Peter Dvorský. Vítězka soutěže MANAŽER ROKU 2014 Zuzana Ceralová Petrofová představí svůj životní příběh na konferenci ČMA Hledání výjimečnosti II, která se uskuteční 26. listopadu ve Valdštejnském paláci Senátu ČR. Kontakt: Veronika Žurovcová PR manažerka ČMA e-mail: zurovcova@cma.cz mobil: +420 778 40 22 91
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.