Nebojme se světa financí, i když neslyšíme

Datum: 07.10.2014
Praha 7. října (PROTEXT) - "Nebojme se světa financí, i když neslyšíme" - nový interaktivní multimediální výukový produkt pro zvýšení finanční gramotnosti nejen žáků se sluchovým postižením" Nová interaktivní multimediální učební opora "Nebojme...
Praha 7. října (PROTEXT) - "Nebojme se světa financí, i když neslyšíme" - nový interaktivní multimediální výukový produkt pro zvýšení finanční gramotnosti nejen žáků se sluchovým postižením" Nová interaktivní multimediální učební opora "Nebojme se světa financí, i když neslyšíme“ pro výuku finanční gramotnosti na středních školách vznikla na škole pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčí. Jedná se o bilingvální produkt. To znamená, že učební opora je souběžně realizována jak v českém znakovém jazyce, tak v mluvené i psané češtině. Proto je velmi dobře využitelná v jakékoliv škole. Speciální, stejně jako běžné škole pro intaktní žáky, ve které jsou integrováni žáci se sluchovým postižením, nebo jinými komunikačními problémy. V takových kolektivech může být používána k souběžné výuce slyšících i neslyšících žáků. Praktické testy ukázaly, že i v běžných třídách, ve kterých byli pouze intaktní žáci, se učební opora setkala s velice kladným ohlasem. V zásadě obsahuje všechny tematické okruhy specifikované v dokumentu Standard finanční gramotnosti pro střední vzdělávání. Tzn. peníze, hospodaření domácnosti, finanční produkty, práva spotřebitele. Nechybí část věnovaná bezhotovostnímu platebnímu styku a internetovému bankovnictví a nebezpečí, která na jejich uživatele číhají. Většina teorie je vysvětlena formou dialogů dvou mladých lidí doplněných o modelové situace, do kterých se mladý člověk se sluchovým postižením v oblasti financí dostává. Nechybí tipy pro učitele, kontrolní úkoly a pracovní listy. "Vše přehledně strukturováno do tří úrovní, což učiteli umožňuje zvolit rozsah a odbornou náročnost probírané látky odpovídající potřebám a úrovni konkrétní třídy." Součástí výukového produktu "Nebojme se světa financí…“ je i metodika obsahující pokyny, jak tuto učební oporu využívat v praxi a záznam vzorové vyučovací hodiny s jejím využitím. Potřeba zvyšovat finanční gramotnost mladých lidí je obecně známá a akceptovaná. U neslyšících je míra rizika v oblasti financí výrazně vyšší tím, že mnozí z nich mají problémy s přesným porozuměním psanému textu a s abstraktním myšlením. Dalším rizikovým faktorem je chráněné prostředí, ve kterém se většinu svého života v dětství a mládí pohybují (rodina, speciální školství, komunita osob se sluchovým postižením). Z něho vyplývá vyšší míra důvěřivosti, minimální odolnost vůči nástrahám finančního světa. Proto jsou neslyšící často ochotni uzavřít i smlouvy pro ně nevýhodné. Potvrzují to i zkušenosti pedagogů Mateřské školy, základní školy a střední školy pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčí. A proto věnují na této škole finanční gramotnosti svých žáků velkou pozornost. Problémem však byla absence vhodné učební opory. Vzdělávacích materiálů různého typu pro různé typy škol je v současnosti už poměrně velká nabídka. Bohužel však mezi nimi není žádný, který by byl dobře využitelný pro výuku žáků se sluchovým postižením. Běžně dostupné učebnice a příručky pro finanční gramotnost pojímají tento předmět až na některé výjimky převážně exaktně. Odborná terminologie, matematické příklady, grafy atd. Ve výuce žáků se sluchovým postižením jsou ale nejúčinnější metody výuky založené na vlastním prožitku. Ten mohou žáci získat formou aktivního hraní určitých modelových situací (MS) nebo zhlédnutím videa s takovou MS. Pokud MS vychází z reálií žákům známých, dokáží se s touto virtuální realitou ztotožnit, komentovat ji, konfrontovat s vlastními zkušenostmi a názory. Tím dochází k přirozené fixaci základů probírané látky. K nim je pak možno doplnit nutnou teorii, terminologii i numerické příklady. Proto škola ve spolupráci s ostravskou společností Free Art a Slezskou univerzitou v Opavě využila operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost k realizaci projektu se zkráceným názvem "Finanční gramotnost pro neslyšící“ v jehož rámci vznikla zmíněná interaktivní multimediální učební opora „Nebojme se světa financí, i když neslyšíme“ včetně metodiky, jak tento produkt ve výuce na středních školách využívat. Celý produkt bude pedagogické veřejnosti představen na workshopu dne 8.10.2014 ve Valašském Meziříčí. Učební opora „Nebojme se světa financí, i když neslyšíme“ volně navazuje na úspěšný výukový program „Nebojme se trhu práce, i když neslyšíme“, který byl stejným realizačním týmem vytvořen v roce v roce 2012 a společně s dalším nově vytvořeným produktem "Neslyšící a svět medií“ tvoří třídílnou sérii účinných multimediálních bilingválních učebních opor vhodných jak pro běžnou výuku v relevantních předmětech tak pro projektové vyučování. Více informací je na http://www.financeproneslysici.cz. "Zájemci o tento vzdělávací produkt mají možnost ho zdarma získat objednávkou na internetové adrese loffelmann@free-art.cz." Učební opora "Nebojme se světa financí, i když neslyšíme“ byla realizována v rámci projektu OP VK s názvem "Výuka finanční gramotnosti pro sluchově postižené žáky středních škol ve Zlínském kraji“, číslo projektu CZ.1.07/1.2.39/01.0004. ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.