Projekty, které pomáhají zvládat dopady klimatu. Soutěž Adapterra Awards ve spolupráci s Nestlé zahajuje druhý ročník

Datum: 04.02.2020
Praha 4. února 2020 (PROTEXT) - Dnes byl odstartován druhý ročník soutěže Adapterra Awards. Soutěž, která oceňuje inspirativní návrhy řešení, jež pomáhají zvládat dopady klimatické krize, pořádá Nadace Partnerství. Odborná porota vybere nejlepší projekty z oblastí volné...
Praha 4. února 2020 (PROTEXT) - Dnes byl odstartován druhý ročník soutěže Adapterra Awards. Soutěž, která oceňuje inspirativní návrhy řešení, jež pomáhají zvládat dopady klimatické krize, pořádá Nadace Partnerství. Odborná porota vybere nejlepší projekty z oblastí volné krajiny, města, firem i domácností. Na soutěži se podílí odborný garant Integra Consulting a hlavním partnerem je společnost Nestlé a Magistrát hlavního města Prahy. "Změna klimatu je výzva, které čelíme jako lidstvo i jako společnost. V našich závodech neustále podnikáme kroky ke snižování spotřeby vody, energií a uhlíkové stopy. Proto spolu s Nadací Partnerství věříme, že inspirovat ostatní a odměňovat dobré příklady praxe stojí za to, a přispívá to k realizaci potřebných opatření. Zároveň tím na toto téma rozvíjíme celospolečenskou diskuzi," říká Martina Šilhánová, manažerka CSR/CSV z Nestlé Česko, hlavního partnera soutěže, který vítěze v kategorii volná krajina ocení výhrou sto tisíc korun. Neotřelá technologická nebo přírodě blízká řešení mohou aktuálně do soutěže hlásit vlastníci, investoři, projektanti nebo zhotovitelé, a to od teď až do konce března. Tipy na vhodné kandidáty může posílat i veřejnost a přispět tak k šíření dobré praxe. V loňském prvním ročníku soutěže se přihlásilo čtyřiadvacet projektů, pro ten nejsympatičtější z nich - Josefovské ptačí louky - hlasovalo přes 4 tisíce lidí. Ve veřejném online hlasování mohou tak znovu lidé vybrat svůj projekt sympatie od začátku srpna do konce září. Nově bude součástí soutěže i pražská kategorie. Ta má vyzdvihnout kvalitní a účinná opatření, která mohou být inspirací pro další velká města, která shodně trpí přehříváním, nedostatkem zeleně nebo bleskovými srážkami. Společnost Nestlé je také partnerem kategorie volná krajina, kde v loňském roce zvítězil projekt - Obnova krajiny na Zálučí u Blatničky - a odnesl si také cenu společnosti v hodnotě 100.000 Kč. Nejen velká města, ale i velké společnosti hledají řešení pro dopady změny klimatu Pozice hlavního partnera v soutěži Adapterra Awards není zdaleka první snahou Nestlé bojovat se změnami klimatu. Před časem oznámila rekordní investici ve výši 2 miliardy švýcarských franků (46,7 mld. Kč) do rozšíření využívání recyklovaných plastů na potravinářské účely a do vývoje nových udržitelných obalových řešení. Kromě toho se společnost zavázala ke snížení používání plastů z primární suroviny o jednu třetinu a do roku 2025 přejde výhradně na recyklovatelné a znovu použitelné obaly. V příštím roce také nebude žádný z jejich výrobků spojen s odlesňováním a všechny závody společnosti spotřebují o 40 % méně vody oproti roku 2010. O soutěži Adapterra Awards: - Sběr nominací 4. 2. - 31. 3. 2020 - Online přihláška je www.adapterraawards.cz v sekci o soutěži. - Zájemci mohou přihlásit projekty z volné krajiny, města, z pracovního prostředí nebo v kategorii náš domov. - Přihlášené projekty vyhodnotí odborná porota a vybere z nich čtyři nejlepší řešení, která se stanou vítězi ročníku. - Zároveň odborná porota vybere kvalitní řešení, která se zapojí do online hlasování veřejnosti o Cenu sympatie od 4. 8. - 30. 9. 2020. - Letošní novinkou je zapojení Prahy jako partnera soutěže. Odborná porota tak přidá nejlépe vyhodnocený projekt realizovaný na území hlavního města. - Vyhlášení vítězů proběhne na konferenci věnované adaptačním opatřením 4. 11. 2020 v Praze. - Všechny kvalitní projekty se stanou součástí databáze dobrých příkladů praxe Adapterra. Kontakt pro média: Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, e-mail: robert.kicina@cz.nestle.com, tel.: +420 724 420 148 Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz. ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.