Puberta není problém k řešení: Podpora dívek k úspěchům ve škole

Datum: 14.03.2014
Paříž/New York 14. března (PROTEXT/BusinessWire) - V tomto období změn může být ovlivněna identita a sebevědomí Organizace UNESCO a značka Always® společnosti Procter & Gamble uvedou na trh první publikaci o strategii a postupech v oblasti osvěty o dospívání a hygieně...
Paříž/New York 14. března (PROTEXT/BusinessWire) - V tomto období změn může být ovlivněna identita a sebevědomí Organizace UNESCO a značka Always® společnosti Procter & Gamble uvedou na trh první publikaci o strategii a postupech v oblasti osvěty o dospívání a hygieně v období menstruace v budově Spojených národů v New Yorku 13. března. Tato událost proběhne ve stejném termínu jako letošní setkání Komise OSN pro postavení žen. Osvěta o dospívání a hygieně v období menstruace, devátá publikace ze série UNESCO Strategie a postupy ve zdravotnické osvětě, si klade za cíl pomoci překonat nevědomost a stud, který cítí miliony dívek. Puberta představuje pro všechny mladé lidi období změn, ale je náročná zejména pro dívky, které jsou zmatené ze změn, které jejich tělo prodělává a které se mohou stát velkou překážkou při jejich vzdělávání. Příliš mnoho dívek není na menstruaci připraveno. V některých částech světa dvě ze tří dívek nemají vůbec žádnou představu o tom, co se s nimi děje, když začnou menstruovat. To může mít mnoho negativních důsledků na jejich fyzický i citový rozvoj, vést k poklesu sebevědomí a slabším výsledkům ve škole. Podle některých studií, například studie vysoké školy Oxford University in Ghana*, 95% dívek občas nechodí kvůli menstruaci do školy a výzkum v Etiopii** ukázal, že 39% dívek vykazovalo ve škole slabší výkony ze stejného důvodu. Nedostatek adekvátních hygienických zařízení ve školách spolu se strachem a studem dále přispívají k zanedbávání školní docházky v tomto zásadním období jejich života. “Dívky, které se bojí v průběhu menstruace chodit do školy, mají méně šancí stát se v dospělosti společensky plnohodnotnými ženami,” tvrdí Irina Bokovova, generální ředitelka UNESCO. “Tato publikace představuje důležitý krok v mobilizaci potřebné celosvětové podpory rovnosti ve vzdělání pro chlapce i dívky. Musíme mobilizovat pedagogy, politiky, nevládní organizace a soukromý sektor, aby podporovali osvětu dospívajících a hygienickou výchovu v období menstruace, což představuje nezbytný prvek v úsilí o dosažení rovnoprávnosti pohlaví a dostupnosti dobrého vzdělání pro všechny.” “Každý rok vstupuje do puberty zhruba 50 milionů dívek. Je to velice důležité období života, kdy si osvojují základní hygienické návyky, vytvářejí si názor sami na sebe a získávají sebevědomí,”řekl Edgar Sandoval, vice prezident globální divize intimní hygieny společnosti Procter & Gamble. “Domníváme se, že žádná dívka by neměla během puberty ztrácet sebevědomí. Značka Always® se již déle než 30 let aktivně podílí na osvětě o dospívání pro miliony mladých lidí po celém světě. Spolupráce s organizací UNESCO nám umožňuje ještě více měnit životy dnešních mladých dívek, budoucích žen.” V publikaci jsou uvedeny možnosti pro všechny partnery, jak spolupracovat při osvětě dospívajících a výuce hygieny při menstruaci již od základní školy. Poskytuje rovněž jasná doporučení o tom, co je třeba udělat, aby se odstranilo stigma spojené s menstruací. Nabízí příležitost všem dívkám, aby dospěly a staly se z nich společensky plnohodnotné ženy. Publikace byla vyrobena v rámci spolupráce, kterou v roce 2011 navázala organizace UNESCO se značkou Always® společnosti Procter and Gamble, aby společně pracovaly na podpoře zapojování dívek a mladých žen do společnosti. *Scott L, Dopson S, Montgomery P, Dolan C and Ryus C (2009, koncept) Důsledky poskytování hygienických vložek chudým dívkám v Africe. (Impact of providing sanitary pads to poor girls in Africa). University of Oxford **Abera Y (2004) První menstruace, problémy související s menstruací a postupy dospívajících středoškolaček v Addis Abebě. (Menarche, menstruation related problems and practices among adolescent high school girls in Addis Ababa. ) MSc teze O společnosti Procter & Gamble Firma P&G prostřednictvím svých značek slouží zhruba 4,8 miliardám lidí na celém světě. Firma vlastní jedno z nejsilnějších portfolií prověřených a kvalitních značek,jako například Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® a Whisper®. P&G má pobočky ve zhruba 70 zemích po celém světě. Novinky a podrobné informace o společnosti P&G a jejích značkách naleznete na internetové adrese http://www.pg.com. O organizaci UNESCO UNESCO je jedinou agenturou OSN, která má mandát zahrnující všechny aspekty vzdělávání. Ve své práci se zaměřuje na vývoj vzdělání od předškolního, přes základní, střední a vyšší vzdělání, včetně technického a odborného vzdělávání a školení, neformálního vzdělávání a vzdělávání dospělých. UNESCO zastává holistickou a humanistickou vizi kvalitního vzdělání po celém světě, realizaci práva každého člověka na vzdělání a víru, že vzdělání hraje základní roli v lidském, společenském a ekonomickém rozvoji. Další informace naleznete na internetové adrese http://www.unesco.org/education a http://www.unesco.org/new/health-education. Připojte se k živému internetovému vysílání: webTV.UN.org (klikněte na UNESCO & Always Puberty Education Policy Announcement) Fotografie a multimediální materiály naleznete na internetové adrese: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140313005358/en/ Kontakty UNESCO Press Service Sue Williams Tel: +33 1.45.68.17.06 Mobil: +33 (0)6.15.92.93.62 Email: s.william@unesco.org nebo MSL Group Laurie Masonson Tel: 1.646.500.7807 Mobil: 1.917.459.6164 Email: laurie.masonson@mslgroup.com Zdroj: Procter & Gamble Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy. (BW)
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.