EACD: Odborníci na komunikaci v Evropě čelí etickým problémům, a mají mezery v potřebných znalostech v oblasti technologií a dat, v odvětví vyhrazeném ženám přetrvávají genderové nerovnosti

Datum: 29.05.2020
Brusel 29. května 2020 (PROTEXT/PRNewswire) - Dnes byly zveřejněny výsledky nejrozsáhlejší světové studie strategické komunikace a vztahů s veřejností. Průzkum European Communication Monitor 2020 oslovil více než 2300 profesionálů ve 44 zemích a přinesl následující důležité...
Brusel 29. května 2020 (PROTEXT/PRNewswire) - Dnes byly zveřejněny výsledky nejrozsáhlejší světové studie strategické komunikace a vztahů s veřejností. Průzkum European Communication Monitor 2020 oslovil více než 2300 profesionálů ve 44 zemích a přinesl následující důležité poznatky:
• Kanály digitální komunikace s sebou přinášejí nové etické problémy, ale většina odborníků na komunikaci postrádá aktuální zdroje, aby je vyřešila. • Tři ze čtyř oddělení pro komunikaci zaměstnávají více žen než mužů, ale stále jen jeden ze dvou vedoucích pracovníků v tomto oboru je žena - hlavní překážkou je podle studie nedostatečná flexibilita a netransparentní politika povyšování pracovníků v rámci organizace. • Odborníci na komunikaci se obávají neoprávněného využití internetových stránek a účtů na sociálních sítích - často se s otázkami kybernetické bezpečnosti potýkají, ale málokdy pomohou vybudovat odolnost. • V oblasti technologie a dat jsou velké mezery ve znalostech, přestože odborníci na komunikaci absolvovali v roce 2019 v průměru 19 dní školení. • Mezi jednotlivými zeměmi a různými typy organizací jsou značné rozdíly.
Kompletní zprávu si můžete prohlédnout zdarma na stránkách www.communicationmonitor.eu.
Výsledky průzkumu European Communication Monitor 2020 byly dnes prezentovány ve virtuální premiéře, kterou uspořádala Evropská asociace komunikačních ředitelů (European Association of Communication Directors) (EACD). Letošní zpráva z největšího světového průzkumu mezi odborníky na komunikaci vychází z odpovědí 2300 respondentů ze 44 evropských zemí a poskytuje cenný pohled na vztahy s veřejností, firemní komunikaci a veřejné záležitosti.
Součástí studie byly otázky zaměřené na morální problémy a etické zdroje, kybernetickou bezpečnost a komunikaci, rovnoprávnost pohlaví v zaměstnání, stejně jako udržení stavu a budoucí potřeby vývoje kompetencí. Dalšími posuzovanými parametry byly platy, hlavní strategické otázky a komunikační kanály, stejně jako charakteristiky vynikajících komunikačních oddělení. Klíčovými rysy této studie jsou přísný výběr účastníků, jedinečný rámec výzkumu založený na zavedených teoriích a statistické analýzy splňující akademické standardy. Studie byla realizována a podporována týmem renomovaných profesorů z oboru komunikace z univerzit po celé Evropě.
Profesor Ansgar Zerfass, hlavní řešitel průzkumu a předsedající profesor na Lipské univerzitě, vysvětlil: „Vedoucí pracovníci v oblasti komunikace potřebují uvažovat o čase, který přijde po současném útlumu. Jaké kompetence budou potřeba do budoucna? Jakým způsobem mohou přispět pracovníci v komunikaci ke kybernetické bezpečnosti? A jak můžeme vytvořit novou budoucnost pro profesi, tak aby vykonavatelé dokázali řešit etické problémy digitálních technologií, a jak usnadnit ženám, aby se dostaly na vedoucí pozice v komunikaci? Průzkum European Communication Monitor vrhá světlo na tyto otázky a poskytuje pohled, který může podnítit interní diskuze v komunikačních týmech o jejich budoucím postavení.“
Kim Larsen, ředitel divize komunikace, tvorby značky a marketingu ve společnosti Danske Bank a výkonný prezident Evropské asociace komunikačních ředitelů, dodal: “V období radikálního rozvratu a nejistoty je každému zřejmé, že my pracovníci v komunikaci máme důležitou úlohu odhalovat fakta, umožnit dialog a vytvářet společný názor, díky kterému budou moci jednotlivci, komunity a organizace reagovat na krizi a posouvat se dopředu rovnoměrným a udržitelným způsobem. Je pro nás ctí, že můžeme prezentovat tuto zprávu, společný projekt se společností EUPRERA, již více než deset let. Vrhá světlo na klíčové problémy a příležitosti, kterým my, pracovníci v komunikaci čelíme.“
Etické problémy a zdroje pro jejich řešení
Dnešní globalizovaný a složitý svět je propojen mnoha způsoby. Proto je složité posoudit okolnosti jednotlivých událostí. Mnoho činností může být právně přijatelných, ale z morálního hlediska diskutabilních. Odborníci na strategickou komunikaci ovlivňují tvorbu veřejného mínění a vytváření reality v medializované společnosti v ohromné míře. Odborníci na komunikaci v důsledku těchto faktů čelí závažným etickým problémům, které objasňuje tato studie.
Téměř každý druhý pracovník v komunikaci (47 %) se za posledních 12 měsíců potýkal ve své každodenní práci s několika závažnými etickými otázkami. Menší počet uvádí, že šlo o jeden problém tohoto druhu (18 %). V posledních letech frekvence morálních rizik vzrostla. Pokud jde o tyto otázky, jasná většina (86 %) spoléhá na osobní hodnoty a víru, etické kodexy (58 %) nebo organizační pokyny (77 %) jsou méně důležité. Postupy digitální komunikace jako využití sociálních robotů a analýzy velkých dat vytváří nové etické problémy možná proto, že jen menší část respondentů se zúčastnila v posledních třech letech školení o etických otázkách.
Posuzování a zvyšování rovnoprávnosti pohlaví v profesi
Vzhledem k tomu, že OSN označila rovnoprávnost pohlaví jako pátý ze sedmnácti cílů programu Cílů udržitelného rozvoje (SDG), obchod obecně a odvětví komunikace zvlášť propagovaly rozhovory na toto téma. Každý rok průzkum European Communication Monitor monitoruje ženy pracující v komunikaci a genderové otázky v této profesi. V letošním roce posuzuje, jak je rovnoprávnost pohlaví vnímána. Studie rovněž odhaluje povědomí o bourání mýtů a jeho příčinách a zodpovědnosti na individuální, organizační a profesní úrovni.
Z výsledků vyplývá, že otázky rovnoprávnosti pohlaví jsou v tomto odvětví stále velmi naléhavé. Tři ze čtyř oddělení a agentur v Evropě zaměstnávají více žen než mužů, ale pouze jeden vedoucí pracovník ze dvou je žena. Více než polovina dotázaných sledovala zlepšení v rovnoprávnosti pohlaví v jejich zemích, ale když dojde k posuzování skutečné míry podpory žen na vedoucích pozicích, vznikají neshody. Většina se domnívá, že překážkami pro ženy na organizační úrovni jsou: nedostatečná flexibilita kvůli plnění rodinných povinností (62 %) a netransparentní politika v povyšování pracovníků (58 %).
Kybernetická bezpečnost a komunikace
Jsme stále více závislí na internetu a digitální komunikaci, takže jednotlivci i organizace jsou zranitelnější vůči kybernetické bezpečnosti. Tuto novou realitu si uvědomují i odborníci na komunikaci v Evropě.
Dvě třetiny dotázaných odborníků (63 %) věnovalo pozornost veřejným diskuzím o kybernetické bezpečnosti a 59 % z nich se domnívá, že kybernetická bezpečnost je relevantní pro jejich každodenní práci v jejich komunikačních odděleních nebo agenturách. Obávají se zejména toho, že pachatelé kyber kriminality mohou neoprávněně proniknout na internetové stránky, anebo účty na sociálních sítích (42 %) nebo zbořit digitální infrastrukturu (29 %). Vládní subjekty a privátní sektor jsou více ohroženy než ostatní typy organizací. Více než polovina (54 %) odborníků na komunikaci v Evropě již ve své organizaci zažila kybernetický útok. Odborníci na komunikaci se často setkávají s řešením problémů s kybernetickou bezpečností, ale jen málo z nich pomáhá budovat odolnost.
Vývoj kompetencí: Zachování stavu a budoucí potřeby
Dovednosti, znalosti a osobní vlastnosti vedou k širším kompetencím, které jsou podle průzkumu hnacím motorem úspěchu v odděleních komunikace. Pro odborníky na komunikaci jsou základem kompetence schopnosti, a to jak ty specifické pro komunikaci, jako je zacházení s daty, tak ty, které jsou relevantní pro úspěch v organizaci obecněji, jako jsou například manažerské schopnosti.
Téměř polovina respondentů (43 %) souhlasí, že kompetence jsou v jejich zemích předmětem diskuze a zdůraznili jejich význam pro odborníky v tomto oboru na celém kontinentu. Většina praktiků (81 %) věří, že je třeba neustálé zlepšování. Obavy o rozvoj kompetencí jsou nejsilnější v západní a severní Evropě. 69 % dotázaných se domnívá, že technické znalosti jsou důležité, ale pouhých 51 % uvádí, že mají v tomto oboru velké zkušenosti. Přestože je zacházení s daty pro všechny odborníky v komunikaci důležité, je zarážející nedostatek dovedností v tomto oboru na všech úrovních, přičemž 51 % dotázaných nemá dostatečné zkušenosti v tomto oboru. Odborníci na komunikaci absolvovali v roce 2019 v průměru 19 dní školení, z nichž 10 probíhalo v jejich volném čase (víkendy, dovolené nebo po večerech). Většina dotázaných (84 %) se domnívá, že by jednotlivci měli investovat do svého vlastního rozvoje, ale mnoho z nich (83 %) volalo po programech rozvoje v rámci organizace.
O průzkumu European Communication Monitor 2020
Průzkum European Communication Monitor 2020 každoročně pořádá Evropská asociace pro vztahy s veřejností, vzdělávání a výzkum (EUPRERA) a Evropská asociace komunikačních ředitelů (EACD), s podporou hlavního partnera společnosti Cision Insights, partnera v oblasti digitální komunikace společnosti Fink & Fuchs a mediálního partnera časopisu Communication Director. Série monitorování komunikačního sektoru je známa jako nejkomplexnější průzkum v tomto oboru na celém světě, zahrnuje více než 80 zemí. Průzkum v Evropě doplňují také průzkumy v ostatních regionech, jako je například asijsko-pacifická oblast a Latinská a Severní Amerika, které jsou pořádány každé dva roky.
www.communicationmonitor.eu
O organizátorech průzkumu: O asociaci EUPRERA
Cílem Evropské asociace pro vztahy s veřejností, vzdělávání a výzkum (EUPRERA) je posilovat a podporovat inovace v oblasti znalostí, výzkumu, vzdělávání a postupy v oblasti strategické komunikace. Prostřednictvím spolupracujících univerzit a dalších výzkumných asociací a subjektů společnost EUPRERA organizuje několik nadnárodních výzkumných projektů a celosvětovou síť. Více než 200.000 vědeckých pracovníků a zpracovatelů lze případně oslovit prostřednictvím rozšířených komunikačních kanálů a partnerských smluv. www.euprera.org
O organizaci Evropská asociace komunikačních ředitelů (EACD)
Evropská asociace komunikačních ředitelů (EACD) přitahuje, inspiruje a angažuje současné i budoucí vedoucí pracovníky v oblasti komunikace, aby byli ve svém oboru co nejlepší. Jelikož chápeme rostoucí význam komunikace, nabízíme profesionálům platformu, kde mohou navázat spojení, prohloubit své znalosti, podělit se o zkušenosti a zavádět a propagovat pravidla. EACD je síťová komunita, která sdružuje své členy v národních klubech a pracovních skupinách. Své členy a ostatní zapojuje prostřednictvím bohatých online programů a regionálních debat v celé Evropě. www.eacd-online.eu
Informační grafika - https://mma.prnewswire.com/media/1173569/EUPRERA_1_Infographic.jpg
Informační grafika - https://mma.prnewswire.com/media/1173570/EUPRERA_2_Infographic.jpg
Informační grafika - https://mma.prnewswire.com/media/1173571/EUPRERA_3_Infographic.jpg
Informační grafika - https://mma.prnewswire.com/media/1173572/EUPRERA_4_Infographic.jpg
Kontakt pro tisk pro zajištění schůzek a další informace: Profesor Dr. Ansgar Zerfass, Lipská univerzita, Německo, hlavní výzkumník Mail: zerfass@uni-leipzig.de Tel.: +49 178 413 911 2 Angela Howarth Členka správní rady EACD, Londýn, Spojené království Mail: angela@angelahowarth.com Tel.: +44 797 631 206 0
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.