APPLE OPĚT NEJHODNOTNĚJŠÍ SVĚTOVOU ZNAČKOU

Datum: 27.05.2015
Londýn (Velká Británie) 27. května (PROTEXT) - Značka Apple opět předběhla Google a získala titul nejcennější značky světa v 10. ročníku žebříčku BrandZTM Top100 Most Valuable Global Brands, kterou dnes zveřejnily společnosti WPP a Millward Brown. Hodnota značky Apple je 247...
Londýn (Velká Británie) 27. května (PROTEXT) - Značka Apple opět předběhla Google a získala titul nejcennější značky světa v 10. ročníku žebříčku BrandZTM Top100 Most Valuable Global Brands, kterou dnes zveřejnily společnosti WPP a Millward Brown. Hodnota značky Apple je 247 miliard dolarů a meziročně zvýšila hodnotu o úctyhodných 67%, zatímco Google rostl jen o 9%, a její hodnota je nyní 173 miliard dolarů. Třetí v pořadí - Microsoft stojí 115 miliard dolarů s meziročním růstem 28%. Novinka AppleWatch se sice ukazuje jako hit sezóny, ale za úspěchem značky Apple stojí především úspěch iPhone 6, který byl hlavním tahounem růstu hodnoty této značky. Doreen Wang, Millward Brown Global Head of Brandz, to komentovala: “Apple pokračuje ve své vlastní cestě inovátora a trendy určující značky, která přináší přínos svým uživatelům, odpovídá na jejich emocionální i racionální potřeby a celkově tak dělá jejich život jednodušším, navíc zábavným a osvěžujícím způsobem.” Celková hodnota všech Top100 nejcennějších značek je 3.3 bilionu dolarů, což je oproti roku 2014 nárůst o 14% a za deset let existence žebříčku celých 126%. Některá další zjištění letošního vyhodnocení BrandZ Top 100: • Technologie jsou nejrychleji rostoucí kategorií – o 24% za poslední rok, značky technologií v Top 100 mají hodnotu vyšší než 1 bilion dolarů, což je téměř třetina hodnoty všech značek v žebříčku. • Facebook je nejrychleji rostoucí značkou, s 99% růstem, díky své úspěšné strategii akvizic a integraci ostatních sociálních aplikací jako jsou Instagram a WhatsApp, a pochopení, jak zpeněžit a vytěžit jejich potenciál. • E-commerce posiluje značky obchodníků jako je Alibaba, vstupující do žebříčku a předstihující Amazon. Čínský vůdce v elektronických komerčních transakcích Alibaba vstoupil do žebříčku s hodnotou 66.4 miliardy dolarů napomáhajíc tak kategorii obchodních značek k růstu o 24% a předstihujíc jak Amazon, tak i Walmart. Nejhodnotnější obchodní značky v sektoru e-Commerce Alibaba a Amazon, které ani nemají kamenné prodejny, mají větší hodnotu než značka Walmart s 11 tisíci obchody po celém světě. SAP a Deutsche Telecom jsou na špici evropské části jubilejního 10. žebříčku BrandZTM Top 100 nejhodnotnějších značek každoročně sestavovaného agenturami WPP a Millward Brown. Apple ovládl první pozici v celosvětovém pořadí, kterou až dosud pevně držel Google, a stal se tak vůbec nejhodnotnější značkou na světě. Nejvyšší příčky evropského žebříčku obsadily značky z oblastí telekomunikací a technologií. SAP si udržel první místo mezi značkami kontinentální Evropy s 38.2 miliardami dolarů, což je 5%ní navýšení hlavně díky masivním investicím do cloudových technologií, Deutsche Telecom také zůstává na své 2. pozici. Sektoru luxusního zboží stále vévodí evropské značky se zastoupením 8 značek z 10. Jsou mezi nimi francouzská značka Louis Vuitton, na 3. místě v evropských Top 10, s hodnotou 27.4 miliard dolarů a nárůstem o 6%. Herm?s se v desítce udržel také a to na 9. místě i přes pokles své hodnoty o 13% na 18.9 miliard dolarů. Evropské dědictví mezi luxusními značkami, Chanel, je v žebříčku luxusních značek na 4. místě. Zaznamenal v posledním roce nárůst své hodnoty o 15% na téměř 9 miliard dolarů. Potenciální hrozbou pro silnou evropskou pozici v této oblasti může být fakt, že oba nováčci v žebříčku, Michael Kors a Tiffany, přichází odjinud. Peter Walshe, globální ředitel pro BrandZ v Millward Brown říká: “Obě značky Chanel i Louis Vuitton, v letošním roce zvýšily svou hodnotu a to i díky své schopnosti dělat věci jinak. Chanel má kultovní, sebevědomý marketing, který se nebere příliš vážně, podpořený modelkami jako Cara Delevingne a Diane Kruger, nabízí jiný pohled na ženskost. Louis Vuitton úspěšně revitalizoval svou značku, když se vrátil ke svému původnímu monogramu LV, avšak v novém stylu. Ostatní značky pak opustily klasické plátno, aby se oděly do luxusnější kůže a drahých látek a podtrhly tak svou prémiovost.” Z dalších značek kontinentální Evropy, které si vedly velmi dobře, můžeme jmenovat diskontní řetězec ALDI, demonstrující sílu svých výhodných nabídek v obtížných časech. Jeho hodnota vzrostla o 22% na 11.7 miliardy dolarů. Mezi úspěšné patří také DHL – s růstem o 19% na 16.3 miliardy dolarů – které expanduje do Číny a Deutsche Telekom s ING Bankou, oba s nárůstem o 18% na hodnoty 33.8 miniardy a 11.6 miliardy. První zmíněný vděčí za své úspěchy výsledkům expanze do USA, zatímco druhý jmenovaný zažívá růst po předčasném splacení záchranného dluhu holandské vládě o půl roku dříve. Jedna ze čtyř německých značek v evropské Top 10, BMW, vstupuje na 4. pozici s hodnotou 26.3 miliardy dolarů po představení nových modelů Active Tourer ve dvojkové řadě a také modelů ve čtyřkové řadě. Objem prodeje vzrostl o 9%, hodnota značky o 2%, což zhruba kopíruje celosvětový trend růstu hodnoty značky mezi globálními značkami vozů. Poslední místo v první Evropské pětce zaujímá jiná francouzská značka, L’Oréal Paris. Výrobce osobní péče si uchoval svou hodnotu značky na 23.4 miliardy dolarů, i když jeho výsledky růstu na americkém trhu nedosáhly předpokládaných hodnot. Žebříček BrandZTM Top 100 nejhodnotnějších značek světa vstoupil do svého 10. roku. Analýzy desetileté trajektorie značek jasně prokazují fakt, že značky s vysokou hodnotou rostou rychleji. V posledních 10 letech jsme sledovali nejsilnější značky v Top 100 jako ‘burzovní portfolio’ a zjistili, že hodnota jejich akcií roste třikrát rychleji než MSCI World Index téměř o dvě třetiny rychleji než S&P500. Žebříček BrandZ™ Top 100 nejhodnotnějších globálních značek, který sestavuje Millward Brown, agentura pro marketing a výzkum značek a člen skupiny WPP, je jediným žebříčkem na světě, který pro výpočet hodnoty značky zohledňuje kromě finančních ukazatelů také názory a postoje současných i potenciálních spotřebitelů. Kontakt Jaromír Chaloupek Senior Business Development Manager, Millward Brown Email: jaromir.chaloupek@millwardbrown.com
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.